dinsdag 1 maart 2016

Kids Clothes Week: Robot time

*scroll down for English

De jongste zoon was al lang fan van die ene robot tricot in de winkelkast. Nu paste deze perfect in het thema van de Kids Clothes Week "Toys".

 Patroon: 

Stoffen:

Omdat de kleur van de stof vrij donker is voor het lichte velletje van Arend, combineerde ik deze met een licht turquoise effen stof. Voor het patroon koos ik een gekend succesnummer, de Ole.

Een groot deel van mijn KCW tijd ging naar het uitwerken van de "geborduurde" robot, en zijn hondje. Deze tekende ik eerst met oplosbare stift op de stof, en daarna stikte ik met mijn naaimachine over de lijnen. Een werkje waar veel geduld voor nodig was.
Maar ik ging dan ook bewust voor het uitwerken van de blikvanger in plaats van verschillende kledingstukken te naaien. Wat ben ik blij met het resultaat.

De kleine rode accentjes, de manier waarop de robot zichtbaar blijft wanneer hij zijn arm buigt, het neusje van het hondje, ...

Ik hoef je dus niet te vertellen wat mijn favoriete kant van de omkeerbare trui is.
En je kan waarschijnlijk al raden wat de favoriet van de zoon is ...
Typisch ...

We zullen maar denken dat de effen kant zo wat langer gespaard blijft van onuitwasbare vlekken.

Hoe fijn was het om terug buiten foto's te kunnen trekken in het zonnetje.
Laat die lente maar komen!


KCW Ole

Kids Clothes Week: Robot time

For a long time already our youngest son was fond of the robot fabric in my store. This fabric was perfect for the Toys theme of last Kids Clothes Week.

Because the colour of the fabric is quite dark for the light skin of Arend, I combined it with a light blue fabric. The pattern is already a classic, and always a succes, Ole from Zonen 09.

The biggest part of my KCW time went to the stitching of the robot and his dog. But I choose some slow sewing, and one eye catcher in stead of multiple pieces.
I am so happy with the final result.

The red accents, the way the robots stays visible when he bends his arm, the nose of the dog, ...

I don't have to tell you wich is my favourite site of the reversible swater.
The one of the son, you can probabily guess.
So typical ...

43 opmerkingen:

  1. O wat is ie prachtig geworden! Het geduld meer dan waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat is ie prachtig geworden! Het geduld meer dan waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig. Wat een werk, maar zooooo te gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig !!!!!! Oh my god wat een engelengeduld! En love love love de krulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mama het engelengeduld en de zoon de engelenkrulletjes :)

      Verwijderen
  5. Wauw! Dit is echt super mooi! Zoveel oog voor detail. Jij hebt echt wel een engelengeduld ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was wel nodig ook, en een kniehevel aan de naaimachine, dat helpt ook enorm :)

      Verwijderen
  6. Die borduursels zijn echt prachtig! Ik sluit me volmondig aan bij jouw favoriete kant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En toch is hij vandaag naar school met zijn favoriete kant :)

      Verwijderen
  7. Deze trui life gezien op stoffenbeurs! Wauwwww! Wat een meesterwerk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze trui life gezien op stoffenbeurs! Wauwwww! Wat een meesterwerk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die stikseltekeningen, ze zijn werkelijk wonderschoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het wel spannend, want een idee is een ding, maar of het goed uitdraaid, dat is nog iets anders :)

      Verwijderen
  10. supermooi! Ik ben ook fan van de effen kant Ć©n van dat ene rode knoopje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een leuk accent vond ik dat, plus ook super handig om de trui juist dicht te doen.

      Verwijderen
  11. Waw, die geborduurde robot is heel tof! en het geheel ook natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Absoluut geweldig! Heb je dat met een "gewone" naaimachine gedaan? Gewoon op't gemakje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, gewoon op het gemakje met de gewone naaimachine. Ik gebruikte wel een dubbele draad in mijn naald, omdat de tekening dan beter uitkomt.

      Verwijderen
  13. Jawadde!! Top zeg!! En dat manneke van jou, dat blijft zo'n koddigaard e ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die krullenbol, koddig maar een kapoen. En komt met zo veel weg door dat guitig snoeteke.

      Verwijderen
  14. Schitterend! Zowel kind als trui šŸ˜

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohh Lieve dit is werkelijk waar prachtig!! Ik ben het uiteraard met jou eens, welke kant de mooiste is ;-)
    Wat een supertof idee, mooie uit- en afwerking en die rode kamsnap!! <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanxxx! Die rode kamsnap is ook super handig als hij zelf zijn trui wil dicht doen.

      Verwijderen
  16. Dit is echt de max,ik hou ook meer van de effen buitenkant met de robottekening erop.Jij hebt een super grote portie geduld gehad ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ooooh, wat een heerlijk robottruitje! Die van jouw zijn inderdaad kleiner, ofwel lijken ze groter op jouw zoontje! En waaaw, zo geweldig mooi, die 'gestikte' robot!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat de print echt wel kleiner is hoor. Jou versie vond ik ook super tof.

      Verwijderen
  18. Ha, ha, die kindjes toch hƩ ... al goed dat beide kanten mooi zijn, maar ook ik heb een voorkeur voor de mamakant!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij ging dus met zijn favoriete kant naar school en sloeg er in chocomelk vlekken te maken op de mamakat, grrrrr, kinderen he ;)

      Verwijderen
  19. Kei origineel. Mooi bij je zoontje ook. Kan je ook nog wat meer details prijsgeven over je borduurwerkje ;-)? Is dit met een gewone steek gepresteerd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerst tekende ik de tekening met een stift er op die verdwijnt als je er over strijkt. En dan is het inderdaad met een gewone steek gedaan, steeklengte 3. Ik gebruikte wel mijn garen dubbel, zodat je het stiksel beter ziet. Daarna heb ik aan de achterkant nog een stuk elastische vlieseline over het borduursel gestreken, kwestie van alle draadjes extra te fixeren.

      Verwijderen
  20. Tof zeg! Mijn zonen zouden kiezen voor de drukke print, maar het idee dat eronder nog en pareltje zit is voor de moeders ook al heel wat hƩ :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voila, gelukig dat ik hier dan eens met die kant kan stoeffen he ;)

      Verwijderen
  21. Die robot is echt de max! De effen kent is ook duidelijk mijn favoriete kant. Gelukkig is deze Ole langs alle kanten prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw zo mooi gemaakt. En inderdaad vol leuke, fantastische details! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw zo mooi gemaakt. En inderdaad vol leuke, fantastische details! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig resultaat. Zijn tijd dubbel en dik waard! En wat een mooie krullenbol! Veel te schattig dat zoontje :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...