maandag 22 februari 2016

Het lillestoff boek: Mijn lievelingkleren

*scroll down for English *

Eén van de hoogtepunten vorig jaar was toch wel het meewerken aan het lillestoffboek.

Daarvoor trok ik een weekend naar Hannover, waar het lillestoff hoofdkwartier gelegen is.

Ik tekende niet enkel het patroontje en de stoffen uit. Het was de bedoeling dat elke designer de voorbeeldstukken voor het boek ook zelf naaide voor de foto's van de handleiding.

Kan je je voorstellen? Een heel weekend naaien samen met de andere designers (madammen waar ik al zo lang naar op kijk) en Daniele, de "cheffin" van lillestoff. En dan nog in het Duits.
Spannend, zeg ik je.

Maar het liep snel los. Vooral ook toen ik een paar "Belgische" naaitruuks uit mijn mouw toverde die ze in Duitsland blijkbaar nog niet kenden.
De fotolocatie was het inspirerende zeefdruk atelier van Orike Muth, de plaatselijke Lotte Martens. De designers, Daniele en Isabelle, de fotografe bleken stuk voor stuk super toffe madammen.


Genieten was het. Voor de eerste keer met een eigen"lillestofje" werken. Met als resultaat twee naaisels die beiden uitdraaide zoals ik het in mijn hoofd had.

Het patroontje dus.
Zoals ik al eerder liet zien, een  hemdje in tricot. Maar dus niet alleen voor jongens, ook in jurkjes uitvoering.
In de uiteindelijke uitvoering is het lint van het jurkje weggelaten, maar kan natuurlijk altijd makkelijk toegevoegd worden.



De stoffen die ik ontwierp voor dit patroon, zijn twee kleine geometrische prints. My paradise en Little paradise, beiden combineerbaar, en unisex.





 De volgende foto's zijn genomen door Isabelle, die alle foto's nam voor het boek.


 





Het lillestoff boek, "Meine Lieblingskleider" ligt vanaf 1 maart in de winkel. Het is natuurlijk wel in het Duits, maar als je een beetje naaiervaring hebt kan dat geen probleem zijn.

Nog steeds benieuwd naar meer? Binnenkort toon ik je alvast mijn favorieten uit het boek.

Kan je echt niet wachten? Lillesstoff maakte een mooi lookbook van "the making of".


The lillestoff book: My favorite clothes

One of the highlights last year was cooperating in the making of the lillestoff book.

For that I went for a weekend to Hanover, where the lillestoff headquarters are located.

Not only did I draw the pattern and the fabrics. Each designer had to sew the sample pieces on the spot for the pictures of the manual.

Can you imagine?
A weekend sewing together with the other designers (lady's that I admire a lot) and and Daniele, the "boss" of lillestoff.
Quite exciting ...

But is was really fun. Especially when I showed a few "Belgian" sewing tricks wich they did not know yet in Germany.
The photo location was the inspiring silkscreen workshop Orike Muth The designers, Danielle and Isabelle, the photographer turned out to be super cool lady's.

I enjoyed it so much For the firt time sewing with my very own lillestoff fabric. And the result that turned out exactly as I had in mind.

So the pattern ...
As I showed earlier, a shirt in jersey. But not only for boys, also a availaible as a dress pattern.

In the final version of the dress the ribbon has been left out, but of course it can always be added easily.

The fabrics that I designed for this pattern are two small geometric prints. My paradise and Little paradise, can both be combined, and are unisex.



The lillestoff book, "Meine Lieblingslieder" will be from March 1 in store.Of course it will be in German, but if you have a little sewing experience that can not be a problem.

Still looking for more? Soon I will show you my favorites from the book.

You can't wait? Lillestoff made a nice lookbook of "making of".






 


31 opmerkingen:

  1. Super zeg, wat een geluk! Ik vind het alvast helemaal passen in de Lillestoff-collectie, en ik ben heel erg benieuwd naar de rest van het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook, want ik heb het eindresultaat ook nog niet gezien :)

      Verwijderen
  2. Geweldig dat je dit allemaal kan,stofjes ontwerpen,kleren tekenen en maken!Ik ben fan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaai ! Zo geweldig ! Dikke dikke proficiat !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo super! Ik ben megabenieuwd.
    En ondertussen vraag ik met toch ook af wat die "Belgische" naaitrucs dan zoal zijn :-) ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik vond het vooral grappigste dat ze zo onder de indruk waren van de afgewerkte rugpas zonder zichtbare naden.

      Verwijderen
    2. Oei, dat is voor mij evengoed Chinees, ik maakte nog nooit een hemd :-)

      Verwijderen
  5. Waauw, mooie ontwerpen, zowel de stoffen als de kledij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. PRACHTIG!!!! Kunnen we het boek bij jou ook bestellen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het boek zal ook bij mij in de winkel liggen. Het leuke is dat de prijs mooi meevalt, €16,99 :)

      Verwijderen
  7. Héél mooi! Zowel de stoffen als de modellekes. In welke maten staan de patroontjes in het boek? 't Is maar dat m'n kleinkinderen in de maten tussen vier weken en tien jaar passen! 💖

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super!!! Een boek om naar uit te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een eer dat je hieraan mocht meewerken, en terecht uiteraard! Jouw ontwerpen zien er super uit. Ook ik ben alvast benieuwd naar het boek!! Dikke complimenten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan niet wachten op dat boek! knap werk Lieve!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij bent gewoon ne krak! Ik ben helemaal weg van het tricot kleedje! En vooral met lint in de taille!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuk! Mijn duitse collega wil me vast helpen met vertalen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat maakte mijn hart een sprongetje bij het zien van de stoffencombinatie bij het jongenshemdje. Zo zalig schoon!
    Amaai, naaien in het duits ... dat zou bij mij toch wat hilarische momenten opleveren, denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wauw wauw wauw! Sjieke dinges! En had ik al wauw gezegd? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat jammer dat die maar tot maatje 134 gaat. Mijn kleinste meid werd net 10. Wat niet wil zeggen dat ik geen andere dingen kan maken met die prachtige stoffen die je hebt ontworpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jeez Lieve, zooo mooi!!! Love dat jurkje!
    Maar ook het hemdje is echt zalig.
    Zo superleuk dit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. waaauw zeg, dikke proficiat!! wat een prestatie, je doet het toch maar weer eventjes!! en de patroontjes zien er heel erg tof uit, net als de stofjes! Voor het Duits ga ik voorlopig toch even passen, daar ben ik echt niet zo goed in... Jammer want ziet er tof uit! misschien wordt het wel vertaald? ;-) In elk geval wens ik je superveel succes!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooie combinatie! Ik kijk al uit naar het boek. Vanaf wanneer heb je de stoffen in uw winkel?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig mooi hemdje, en geweldig mooie stoffen! Ziet er zalig uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...