woensdag 17 februari 2016

Een geheim project, ons favoriete hemdje.

* scroll down for English *

Of ik wou meewerken aan een geheim project?

Die vraag kreeg ik meer dan een jaar geleden bij lillestoff. 
Een patroontje uittekenen en een bijhorend stofje ontwerpen voor het eerste lillestoffboek. 

Natuurlijk wou ik dat.

Al lang zocht ik een tof en makkelijk patroontje voor een hemdje in tricot. Dus haalde ik mijn patroonteken skills van onder het stof, en begon te tekenen.

Patroon:
Zelf getekend, binnenkort verkrijgbaar in het lillestoffboek

Stof:
Superhelden, van Susalabim voor lillestoff

De eerste testversie viel goed mee, en met een paar aanpassingen was de tweede testversie helemaal wat ik wou. Een hemdje in tricot, dat mooi aanpast en draagt als een t-shirt. 


Het werd meteen mijn en ook zijn favorietje deze zomer.

We trokken een dagje naar de C-Mine in Genk voor een gezellig familiedagje. "Toevallig" had de zoon zijn nieuwe hemd aan. Spijtig genoeg was zijn modellentalent zoals heel de familie een dagje op vakantie.







Ja, wij gingen helemaal naar boven!

Mijn favoriete foto van vorig jaar!
Genomen door Nand met een schitterende photo bomb van onze kleine krullenbol

Wil je meer zien van het hemdje en patroon? Dit weekend toon ik de foto's van het definitieve resultaat. Ik kan je al wel verklappen dat ik als jongensmama ook aan de meisjes dacht!


A secret mission, our favorite shirt.

If I wanted to cooperate on a secret mission?

That was the question Daniele from lillestoff asked me about a year ago.
Drawing a pattern and designing a fabric for the first lillestoff book.

Ofcourse I wanted to do that!

For a while I was searching for a nice and easy pattern of a shirt in a knitted fabric. So I dusted off my patternmaking skills and started drawing.

The test version was already wearable, but it didn't fit properly. With a few adaptions, the second version turned out just like I originally had in mind. A nice fitting shirt that wears like a t-shirt.

It became the favorite piece of last summer of both myself as my son.

We went on a family trip to the C-Mine in Genk. "Accidentically" our son was wearing his new shirt. Unfortunately his modelling talent took a day off.

If you are curious about the pattern and shirt, I will show you the pictures of the final result next weekend. I can already tell you that this boys mum didn't forget the girls!

57 opmerkingen:

  1. Supertof hemdje!!! Ik kan niet wachten tot het boek uitkomt:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Ik ben ook heel benieuwd hoor, heb het boek zelf ook nog niet gezien.

      Verwijderen
  2. Dikke proficiat! Je maakte een tophemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Lieve!
    En dat snoetje van Arend, zalig! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet te doen he, heb er nog een andere die al even kostelijk is. Dat is toch een kadeeke die :)

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Dank je wel. IK ben al benieuwd naar jou versies van het patroon ;)

      Verwijderen
  5. Ik ben echt megaMEGAfan van dit hemdje. Dat boek zal hier heel snel in huis komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik scrolde net nog eens door de andere foto's van het boek, er zitten nog enkelen toffe patroontjes bij.

      Verwijderen
  6. Ik heb al van alles genaaid maar een hemdje durf ik niet maken,lijkt me moeilijk al die onderdelen maar jij hebt dat weeral knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk moet je dat gewoon eens proberen.
      Het lijkt moeilijker dan het is.

      Verwijderen
    2. Wie weet ooit of tegen de zomer eentje voor de puber zoon ;)

      Verwijderen
  7. Schitterend. Wat een knap hemdje. Ik ben al benieuwd naar de andere foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Opwindend om hieraan mee te kunnen doen, kan ik me voorstellen! Geslaagd in elk geval...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reacties
    1. Dank je wel, dat doet met plezier te horen van de hemdjesqueen ;)

      Verwijderen
  10. Waw, hoe cool is dat zeg? Dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel :) Uw dochter in de LMV is anders ook super cool hoor :)

      Verwijderen
  11. Oh heel tof met dat stuk vanachter op de rug. Hier ga je weer veel variaties mee kunnen maken. Toppertje alweer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Dat rugstuk vind ik inderdaad ook het leukste, vooral omdat dat nog een stukje tot over de schouder uitloopt :)

      Verwijderen
  12. Wat een plezante vraag was me dat! Je patroontje is prachtig geworden, ideaal voor jongensgeweld allerhande. Mag ik nu niet-zo-stiekem erg benieuwd zijn naar het stofje dat je ervoor ontwierp? #jaikweethetgeduld ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, dat was zo tof om te doen:) Koppel daar dan nog eens een all in naaiweekend aan met de andere designers van lillestoff (ok toegegeven het zijn geen gestikte wijven natuurlijk). Stofjes komen er binnenkort ook aan :)

      Verwijderen
  13. heel erg leuk seg! Ook benieuwd naar het vervolg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Helemaal geslaagd en benieuwd naar de details!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohh ohh ohhh en ik heb dat hemdje al live gezien maar wist helemaal niet dat het voor zo'n spannend secret project was!!! Hoe cooool!
    Heel mooi Lieve en wat een eer dat ze je vragen! Well done girl!! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik moest er nog een beetje over zwijgen, je kan je al voorstellen dat dat het moeilijkste van het hele project was :p Ik was inderdaad ook vereerd, zo tussenal die andere designers van lillestoff.

      Verwijderen
  16. Reacties
    1. Zalig he, doet me zo verlangen naar de zomer. Gewoon, relax in het zonneke liggen en een banaantje eten :)

      Verwijderen
  17. Het hemdje trouwens ook, wilde ik daaraan toevoegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig hemdje! Waar blijft dat boek ?! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk! Dat dat boek maar snel in de rekken ligt :))

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Supertof! Je hebt me nieuwsgierig gemaakt ;-) Ik kijk er naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dit wordt het TOP jongens-patroon van 2016! Ik hoop dat die boek snel verschijnt want ik wil er al aan beginnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, als compliment kan dat tellen :) Nu eerlijk gezegd zit ik ook al maanden te wachten op het boek. Ik gaf mijn patroontje af om het te laten uittekenen. Er zijn al zo veel keren geweest dat ik er nog mee wou naaien.

      Verwijderen
  22. Dat is een prachtig hemdje.
    Spijtig dat mijn zoon al zo groot wordt en hemdjes haat. Met tricothemdjes had ik dat misschien nog kunnen keren een paar jaar geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. inderdaad spijtig. Maar voor alles is er een tijd. Onze jongste begint nu ook al moeilijk te doen over zijn kleren, dus die super schattige stofjes kan ik ook al vergeten. Dan komen er weer andere zaken he.

      Verwijderen
  23. Eindelijk zit je zwijgplicht er bijna helemaal op! ;) Mooi hemdje! Heel benieuwd naar het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wauw, dat ziet er een tofke uit, ben heel benieuwd naar het boek!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super leuk! Vooral het feit dat de rugpas zo ver doorloopt op het voorpand vind ik een leuk detail. Knap hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...