zondag 13 juli 2014

Dat zit wel snor

Deze naaisels vonden hun weg nog niet naar de blog. Ze dateren van voor de lancering van de Soft cactus collectie. Dat lijkt al zo lang geleden. Ondertussen is ligt de tweede druk al terug in onze winkelkast.

hemdje in Wickey Pikes, by Pieke Wieke

De broek tekende en maakte ik op tijdens de avondlessen patroontekenen. Best wel boeiend om zo een broek van scratch uit te tekenen. Ik gebruikte donkerbruine gabardine, en werkte de naden af met een contrasteren stiksel om de broek iets minder gekeed te maken. De binnenzijde van de zakken en tailleband kregen snorretjes als accent.










 
Stof: 
Snorren oker (uitverkocht), Pieke Wieke
Patroon:
zelf getekend


De snorren komen ook terug in de binneste rugpas van het hemdje. Het patroon en het stofontwerp tekende ik helemaal zelf. Maar het naaien werd deze keer niet door mij gedaan.
Toen ik met mijn man trouwde kreeg ik er namelijk als extraatje er een "schoon"meter bij. Zijn meter is even gek van stoffen en naaien als ikzelf. Daarbij heeft ze ook hopen ervaring en tips. Je kan dus wel begrijpen dat het tussen ons heel goed klikt. Ze hielp me om het hemdje klaar te krijgen voor de Soft Cactus fotoshoot.



  


Stof: 
Wickey Pikes, by Pieke Wieke for Soft Cactus
Snorren oker (uitverkocht), Pieke Wieke


De foto's zijn genomen door Myra fotografie. Een volledig op maat gemaakte outfit, dat zit dus wel snor ...






12 opmerkingen:

  1. Prachtige complete outfit ! En van de foto's van Myra houden we ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! En die snorretjes aan de binnenkant zijn helemaal top! Ik heb in dat stofje een tas gemaakt. En van de soft cactus collectie ligt hier het autostofje nog te wachten om een hemdje te worden. Maar of dat zo mooi gaat worden als dat van jou??? Zalige foto's ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon gerief - en handig, zo een schoon meter ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt en ik ben benieuwd naar de nieuwe collectie stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie outfit. het broekje is een leuk ontwerp. Een cursus patroontekenen staat hier ook nog op het programma. Ik hoop ergens in september/oktober ermee te kunnen starten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel knap!
    Wij zijn van hetzelfde gedacht. Ik maakte een Theo hemdje, ook met snorretjes in de binnenste rugpas:
    http://www.handgemaaktdatsmaakt.blogspot.be/2014/06/zonen-09-de-wedstrijd.html

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schoon !!! En gestylde foto's maken toch wel een verschil he.... supertof!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij staat er prachtig mee, maar dat kan ook niet anders met al dat maatwerk. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...