maandag 6 januari 2014

Mijn eerste zelf getekende kleedje.

Voor de les patroontekenen moeten wij een kleedje op maat uittekenen. Maken moet niet, maar dat is net het leukste. Nu zijn de meisjes bij ons in de familie en vriendenkring vrij zeldzaam. En voor een jongen een jurkje maken is helemaal een beetje raar.
Dus deed ik een oproepje op mijn facebook pagina, binnen de kortste keren had ik meisjes voor een volledige collectie.
Ik koos voor mijn nieuwe buurmeisje, Manou. Lekker handig, dicht bij om maten op te gaan meten en te passen.

Pieke Wieke: Hemdjurkje

Na veel geteken, gezwoeg en gevloek rolde uiteindelijk mijn eerste zelf getekende kleedje van onder mijn naaimachine uit. En content dat ik er over ben.


Patroon: zelf getekend, maatje 4 jaar

Maar ik had ook wel wat schrik. Wat als ze het nu niet mooi vind? Ze had me verteld dat roze en paars haar lievelingskleuren zijn. Maar de mama zei me ook dat ze net hele mooie okergele laarsjes had gekregen. Dus ik wist dat mijn stofkeuze bij de mama wel zou aanslaan, maar de kleine meid ... Toen ik die oogjes zag blinken toen ze haar kleedje de eerste keer zag en mocht aandoen, was ik er gerust in. Een perfecte combinatie en een heel gelukkige meisje.

Oordeel zelf maar, Manou toont het u als een echt model:










Nu zie ik dat we vergeten zijn de mooie okergele laarsjes aan te doen voor de fotoshoot.
Die meisjesdingen, ik ben dat toch niet gewoon hoor.

En vóór iedereen nu plots spontaan zijn dochters begint aan te bieden. Dit was voorlopig toch het enige kleedje dat ik met dit patroontje maakte. Want in dit jurkje steekt tijd, véééél tijd. En hier loopt een jongentje rond dat dringend wat kastvulling nodig heeft.

Maar ik zeg nooit nooit. Wie weet, misschien teken ik het ooit wel eens deftig uit voor een workshop. Interesse?

35 opmerkingen:

  1. Mooi zeg! Ik gebruikte hetzelfde stofje voor de testversie van de Swing Skirt van Compagnie M :-)
    En een workshopke zie ik wel zitten hoor, zou een tof jurkje zijn voor mijn nichtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ik ik heb een dochter ;)
    Ah nee, die zocht je niet - een workshop voor dit schoon jurkje zou ik wel zien zitten. En nu ga ik rap verder naaien - zoonlief plaatste voor het slapengaan een bestellingske: "Mama, ik heb niet veel nodig; alleen een trui en een broek met oranje knopen en nog een sjaal... en"

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alle, je weet weer wat doen. Leuk he als ze weten wat ze willen ;)

      Verwijderen
  3. awel 't is een schoon! je mag er terecht trots op zijn! Een workshop, ik zie dat wel zitten! Geen dochter, maar een metekindje hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Absoluut fantastisch mooi! Hier zie ik ons Nel ook mee paraderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeer geslaagd kleedje als je het mij vraagt! Hier dochters genoeg maar in een maatje 4 jaar gaan ze nier meer passen denk ik 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Interesse!!! :-)
    En geen km is mij te veel voor een workshop (maar dat wist je al)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar ik blijft het tof vinden dat je met plezier tot hier rijdt!

      Verwijderen
  7. amaai, dat is nu eens echt heel mooi sé. beetje jaloers hier hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel mooi jurkje!! en dat patroon zie ik wel zitten...

    http://mumendemiekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi patroontje! Ik zou hem zo van je kopen, is Anne's maat. De jurk heeft prachtige kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Allé seg, ik wilde juist gaan aandringen!! 't Is heel goed geworden!! Toch niet overwegen om er een kooppatroon van te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. (PS: De 'selfedge' is in orde ;) Op alle besproken punten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whoot whoot, "selfie" mag dan wel het woord van 2013 zijn. "selfedge" is voor mij tot nu toe zeker het woord van 2014! :)

      Verwijderen
  12. En nu zal je strakjes regelmatig je buurmeisje kunnen bewonderen in haar prachtjurkje als ze weer eens de deur uit gaat !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super! En die stofkes zijn prachtig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waaw, wat een mooi jurkje! Ook ik zie een kooppatrron wel zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ge moogt content zijn, missie geslaagd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Supermooi zeg!!! Overigens, de link naar je winkeltje werkt niet :(. Ik ben benieuwd want wil dit mooie stofje ook wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super mooi! Ik wil direct reageren met! Ja ik wil een workshop, maar heb helaas zelf geen dochter in huis :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Knap werk hoor! Je buurmeisje straalt ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ohh Lieve het is echt heel mooi geworden!!! Fantastisch mooi!
    Ik heb het dinsdag op mijn telefoon aan de dames vd patroontekenles laten zien en zij bewonderden het ook. Waar was je?? We hebben je gemist!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve,
    Ook erg veel interesse in dit patroontje zenne!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel mooi patroontje en super stoffencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...